16 februari 2014

Kind of people

Heei,
Sorry dat ik gisteren niet heb geblogd, ik was druk bezig. Ik ben aan het proberen om te ploggen maar daarvoor moet er toch iets meer gebeuren dan in mijn leven.. :(
Maar ik heb besloten om één lange plog te maken van de hele week...
Don't be afraid... Weet je niet wat ploggen is ? Ga dan een bij jezelf na wat je de laatste tijd gedaan hebt. Ploggen is heel erg bekend. Als is het echt een verschrikkelijke naam; Ploggen. Ugh.
Joepie ! Nu heb ik officieel vakantie !
Een hele week geen school en alleen maar leuke dingen doen.
Vandaag een wat diepere blog dan normaal.
Er zijn een aantal soorten mensen.

Soorten mensen qua gevoel en beoordeling:

De optimisten
De neutralisten

De pessimisten

Maar staat het vast wat je bent ? Nee tuurlijk niet. Veranderen kan altijd op elk moment.
De beschrijvingen van de drie groepen:

De optimisten
Dit zijn de mensen die vaak van alles het positieve in en leven op deze manier altijd maar dan ook altijd vrolijk... Ze blijven alleen altijd positief wat niet altijd een voordeel is. (zie de voorbeelden)

De neutralistenDit zijn de mensen die precies zo denken net als hoe het werkelijk is. Ze zijn niet heel positief maar ook niet negatief. Ze zien dus alles zoals het is maar zien nooit er echt een goede kant van.

De pessimistenDit zijn de mensen die dan ook altijd negatief zijn. Als ze iets positiefs zeggen is dat meestal een wonder.
Heeft pessimist zijn ook voordelen ? (zie de voorbeelden)

Waarschijnlijk denk je nu niet gelijk 'ja daar herken ik mezelf in' waarschijnlijk zijn maar heel weinig mensen echt precies één van die drie. Zie het als een soort maatbeker waarin de ene keer meer water zit dan de andere keer. Als het helemaal leeg is dan ben je een pessimist. Als het halfvol/halfleeg is dan ben je een neutralist. Als het helemaal vol zit ben je een optimist.
Wil je weten hoeveel mililiter er in jouw maatbeker zit ?
Lees eerst de voorbeelden en doe dan daarna de test.

Voorbeelden:
1. Je bent op school, het is pas 10 uur en je wist vorige week al dat je een uur eerder uit zou zijn.
Iedereen heeft dat al 20x gezegd, je moet nog 1 uur school. Wat denk je ?

A) Ugh, nog één uur school :(. Dan zeg iemand tegen je heel vrolijk: jippie nog maar één uur school !! maar jij denkt echt van dat weet ik al lang... Vertel eens wat nieuws. Het volgende uur zit je dan sjaggie voor je uit te kijken en als je uiteindelijk uit bent ben je niet echt heel blij ofzo het voelt gewoon normaal.
Je wist het immers vorige week ook al.

B) Ja dat heb ik al wat eerder gehoord ja. Je neemt het zoals het is en voelt amper iets bij dat eeuwige nieuws wat je eigenlijk misschien wel zou moeten irriteren, maar ook bij het nieuws dat je eerder uit bent dacht je eerst wel echt jeej maar nu denk je oké dat is nu eenmaal zo. Als je eenmaal uit bent ben je even blij omdat je eerder naar huis mag, maar niet voor lang dan voel je je weer gewoon...

C) Jeeeeej !!! Laatste vrij !!! Je vertelt het iedereen nog een keer voor de 1000e keer en je verheugt je nu al op je uurtje eerder vrij. Je zit vrolijk in de les en als je uit bent vertel je iedereen nogmaals hoe blij je eigenlijk bent...

2. Je bent naar een vriendin geweest, het was heel gezellig maar je bent wel echt heel moe nu.
Je hebt al 5 km gefietst met tegenwind. Dan zie je opeens voor je een hele hoge brug waar je overheen moet. Het is zeker 500 m omhoog. Wat denk je ?

A) Oké ik ben dan wel moe maar ik kan deze brug wel aan, er komt immers toch ook een moment waarop je naar beneden gaat toch ?! Je verheugt je daarop en fietst omhoog. Op het moment dat je doorhebt dat je amper vooruit komt als je naar beneden gaat zeg je tegen jezelf kom op het fiets alsnog een stuk makkelijker als je naar beneden gaat...

B) Neeee ! Niet die hoge brug ! al mopperend in jezelf stap je van je fiets af en loopt de brug al sjokkend op. Eenmaal boven stap je weer op je fiets maar begin je in jezelf te vloeken omdat je amper vooruit komt door die harde wind.

C) Oké dat moet dan maar... Je denkt er niet teveel bij na en fietst omhoog. Wanneer je omlaag gaat en merkt dat je amper vooruit gaat begin je te trappen, je wil wel nog op tijd thuis zijn...

3. Je staat in de winkel en ziet dat een vriendin van je iets in haar zak stopt en even later de winkel uitloopt zonder het te betalen. Wat denk je ?

A) Dat had je niet van haar verwacht... Je bent boos op haar en negeert haar als ze vraag of je er ook een wil... Je kijkt haar de komende tijd aan... wat een vieze boef.

B) Steelt zij echt ? je staat er even bij stil en accepteert het dan, het is immers al gebeurd...
Wel spreek je haar even aan erop, dat kan toch niet... Wanneer je thuis bent ben je het alweer vergeten.

C) Haha dat doet ze slim zo moet dat nou... Je zegt dat ze dat goed heeft gedaan maar eigenlijk vind je dat stelen niet kan.

4. Je had afgesproken met een vriendin, maar op het laatste moment zeg je af... Ze woont minstens een uur fietsen van je vandaan. Opeens gaat de bel, het blijkt je vriendin te zijn aan de deur. Wat denk je ?

A) Ze weet dat ik heb afgezegd, waarom komt ze dan ? Ik sta hier @#$% in mijn lelijke kleren ik wil niet dat ze mij ziet op deze manier !!

B) Je zegt tegen haar dat je het leuk vind haar te zien maar gaat wel even snel naar je kamer om er iets fatsoenlijker uit te zien...

C) je doet de deur open en beseft dat ze er is... je bent blij maar wel geschokt hoe komt zij hier ? na een uur gezellig te hebben gekletst gaat ze weer naar huis. Stiekem ben je opgelucht, misschien zag je er toch niet zo heel charmant uit ?! Ach dan is dat zo, nu kent ze mij op de manier hoe ik echt ben...

5. Je bent uitgenodigd voor een verjaardagfeestje, je kent alleen maar één persoon op het hele feestje. Wat doe je ?

A) Je gaat gezellig naar het feestje en heb de meeste lol van iedereen, wat zou er immers kunnen gebeuren?

B) Je gaat niet, straks vinden ze jou niet aardig !! Dan heb je echt een groot probleem en heb je geen leuk feestje. Ook is het erg awkward om überhaupt te gaan..

C) Je denkt wel even van, ik ken niemand .., maar je gaat wel en kijkt hoe het is. Als het leuk blijkt te zijn ben je toch wel blij dat je bent gegaan.

6. Jouw beste vriendin belt op om te gaan zwemmen. Je hebt best wel heel veel zin om te gaan. Maar nadat je even zat te twitteren ben je erachter gekomen dat de jongen waar je verliefd op bent ook naar het zwembad gaat... Je probeert snel al je bikini's maar geen enkele is leuk genoeg. De één is te klein de ander te suf. Wat doe je ?

A) Ik bel gelijk mijn vriendin af, ik bedoel ik ga echt niet voor gek lopen bij hem...

B) Ik bel naar mijn vriendin en vraag of we eerst misschien nog even de stad ik konden... Dan kan je nog even een nieuwe bikini halen...

C) Je pakt toch maar gewoon een bikini en gaat naar het zwembad, je komt HEM tegen in het buitenbad wanneer je vriendin even naar de wc is. Hij zegt dat je een leuke bikini hebt en 10 minuten later zijn jullie aan het zoenen.

Dit waren de voorbeelden... Nu de test...
Had je bij voorbeeld 1 een positief of negatief antwoord ? op schaal van 1 tot 20 waarbij 1 negatief is en 20 positief... Doe dat bij elke vraag... 1 vraag mag je overslaan dat mag je zelf kiezen.
Reken alle punten bij elkaar op dat is je % van hoe positief je bent.

0-10 Wow jij ziet situaties niet echt in van de zonnige kant... Probeer eens wat meer uit en geniet van het leven, het heeft veel te bieden hoor !

10-20 Tja wat moet ik zeggen, je bent niet heel erg positief ofzo... Doe er wat aan ! Nu het nog kan !

20-40 Je bent redelijk Negatief met een tikkeltje realist... Op zich niet heel verkeerd.

40-60 Je bent een echte realist... je ziet dingen gewoon zoals ze zijn ! Dat is echt goed. Zo heb je ergens niet te veel verwachtingen van dingen.

60-70 Je bent een positieve realist, je ziet dingen zoals ze zijn maar als het kan ook van de zonnige kant. Super fijn !

70-90 Je bent een positieveling ! Je maakt van je leven alles wat maar mogelijk is ! Dat is echt een fijne eigenschap. Geniet ervan.

90-100 Wow. Jij bent wel heel positief, is dat normaal ? Haha nee hoor geniet er lekker van maar draaf niet door. Dat kan een ander irriteren. Geniet ervan en deel dit met de wereld.

Zet bij de reacties wat jij voor score had. Was dat hoog of juist laag ? Wist je dat van jezelf ?
x

p.s. wil je weten hoeveel punten ik had ? zet dat er bij na 3x als iemand dat vraagt zal ik het ook zeggen...

2 opmerkingen: