29 augustus 2014

Icecream- recipe + friendsfriday

Heei,
Vandaag een artikel over iets waar ik erg van houd !
Icecreaaaaaaam ! <3 Echt, als je iets goed met mij wilt maken, ijs.
Hahaha, ik houd gewoon enorm van ijs !
Ik mocht de ijsmachine van Pieter lenen (vriend van mij) dus was ik erugg blij :).
Samen met Tess maakte ik dit perzikijs :).
Het was echt heel leuk om samen te maken, en het is echt goddelijk !

Je hebt nodig:
500 gram perzik (vruchtvlees, pit telt niet mee)
125 gram suiker
1 pakje vanillesuiker
200 mililiter water

Eerst doe je de suiker (vanille en normale) samen met het water in een pannetje, je verhit het water terwijl je roert. Wanneer alle suiker is opgelost haal je het pannetje van het vuur. Laat het afkoelen. Snelste is au-bain-marie alleen dan met ijswater eromheen. Snijd de perziken en doe het in een blender. Gooi het perziksap samenmet de suikersiroop in een ijsmachine. Na een 1 uur heb je prachtig sorbetijs ! mmm...
Je kan het ook 6 uur in de vriezer zetten (elk kwartier even roeren met een vork).

Dat is het recept ! mmm. ik stop het na de ijsmachine in de diepvries in een piepschuimenbol.
Daarin blijft het beter romig.

Het is echt heel erg lekker ! Je kan ook de suiker weglaten. Verder is de variant met 1 groene appel erbij ook echt heerlijk, de groene appel maakt het nog iets frisser ! I like !
Het perzik-groene-appel-ijs zag er zo uit:
Beetje blubberig? Ja, ik had het te lang laten staan. Ik kon de camera even niet vinden. Oeps. Maar het ijs ziet er lekker uit !
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten