27 augustus 2014

Schoolstuff

Heei,
Vandaag een artikel over mijn schoolboeken, schriften, etui, collegeblokken enz.
Veel plezier met lezen van dit beloofde artikel :).


















Mijn schoolvak 

Ik heb een rode billy boekenkast van de ikea ;). Daarin heb ik drie vakken vrijgemaakt voor mijn schoolspullen. Bovenaan mijn boeken+ schriften en collegeblokken.
Daaronder mijn 2 mappen en een schowmap.
Als laatste onderaan een flinke stapel schriften, mijn rekenmachines en wat dingen die ik nodig heb om te komen op school enz.

Allereerst dit, dit zijn mijn extra schriften :). Altijd te veel natuurlijk, maar na een half jaar zijn ze aardig nodig bij mij. Daarvoor ligt mijn nieuwe rekenmachine, mijn oude had zijn leven verloren :(. Haha wauw, die was dus gewoon kapot dus was een nieuwe wel handig !
Mijn tip voor de eerste week op school: Neem elke dag een extra schrift mee, als je dan toch nog een vak bent vergeten heb je in elk geval wel een schrift.


Dan heb ik nog wat schoolbenodigdheden aan de linkerkant liggen (paklijst etiketten examenbundel)
Altijd handig om nog niet op te bergen :). Ik had er net zo goed ook snelhechters neer kunnen leggen, maar die zitten in een aparte bak.

Dan het vak erboven met de mappen; Ik had de groene map gekocht, maar deze was 23rings. Wat ik persoonlijk niet praktisch vind. Toen vond ik de rode en die was wel met 4, dus nam ik die mee. Ik had ze allebei gekocht met het doel dat er samenvattingen in kwamen met oude blaadjes van het vak die ik niet meer nodig zou gaan hebben. Hoewel als ze totaal nutteloos zijn gooi ik ze denk ik gewoon weg... Naja ik weet nog niet wat ik met de groene ga doen, ik denk uiteindelijk voor economie~ik gebruik nu een snelhechter~als een map handiger blijkt te zijn.
Dan heb ik ook nog die paarse map, dat is een showmap. Daarin zitten een soort van hoesjes (zoiets als je in een multomap kunt stoppen alleen dan vastgeniet) waarin je losse blaadjes van vakken kan doen, en ze op elk moment kan bekijken. Zonder ze eruit te halen. Tiptip. Ik gebruikte eerst weleens zo'n insteekmap, maar dan werden de blaadjes helemaal verfromfraaid.In een multomap, tja beetje groot om elke dag mee te nemen. Dus zo'n showmap lijkt mij ideaal. (Ik zeg dus niet dat het ideaal is) :) Waarschijnlijk komt dit vak leeg te staan, dus ik zet mijn laptop er dan in denk ik.

Dan...(tromgeroffel)...mijn schoolboeken ! joepie olĂ© ;). Ik vind kaften en pimpen altijd leuk, maar alleen voordat school begint. Daarna vind ik mijn schoolboeken niet zo fantastisch meer, hihi.














Ik koop altijd bergen met kaftpapier :). Alleen blijft er altijd een hele hoop over. Zo heb ik vorig elk boek met een ander papier kunnen kaften...Echt wauw. Mijn tip voor het kaften van boeken: kaft je boek strak en netjes, plak geen plakband op je boek en plak met een plakbandje op het eind je hoekjes en de boven en onderkant van de zijkant af (met een klein dun plakbandje wat je amper ziet). Klinkt een beetje vaag, vind je niet ? Kijk naar de foto hieronder dan begrijp je het vast wel.

Dan heb ik ook nog wat collegeblokken i.p.v. schriften, soms heb ik wel een schrift soms niet. Als het niet bevalt heb ik altijd nog meer schriften ;). Voor de rest is het handig als je voor elk vak een schrift hebt (of voor een paar zoals ik) om die in de kaft van je boek te doen. Zo zit het altijd bij je boek en kan je hem niet vergeten.
Dan heb ik natuurlijk ook nog een etui !Ik heb deze gekocht bij de hema voor 2 euro geloof ik.
IK vind hem heel schattig door het ankertje <3 haha.







Ik heb er wel een hoop dingen in, hoewel het een redelijk kleine etui lijkt.

 Er zit in:
<3 schaar
<3 plakband
<3 puntenslijper
<3 lijm
<3 twee blauwe pennen
<3 een eddingmarker 3000 ;)
<3 4 stabilo stiften
<3 4 stabilo pennen

Waarom ik die hartjes ervoor maakte? Geen idee. Haha.
Een schaar en plakband zijn wel handig, maar aan een puntenslijper heb je vrij weinig als je geen potlood mee hebt. schaam schaam  Dat was mijn schoolartikel alweer ! Ik denk niet mijn enige omdat ik ook dingen heb gepimpt, hoewel dat niet zo spannend is. Dat was alweer mijn schoolstuff voor dit jaar, ik krijg natuurlijk ook nog werkboeken die ik moet kaften, maar dat is ook niet spannend. Dikke kussies.
x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten