27 april 2014

Amsterdam

Heei,
Vandaag ging ik een paar uur naar Amsterdam :).
We gingen naar het rijksmuseum.
Gelukkig waren we er wel op tijd, want wat was het druk toen we weg gingen !
Ja, het regende in Amsterdam :(.
Het was heel leuk, maar ik merk wel dat ik gewoon de tijd wil nemen om even iets te bekijken, terwijl anderen denken: snel weg hier...
Ik heb best wat foto's gemaakt:
Veel plezier met kijken :).






















Er stonden dus ook een hele boel opgravingen, ik had eigenlijk gedacht dat er alleen schilderijen hingen. ;)

















Komt je vast wel bekend voor :)






















Dit is eigenlijk best wel gek. Dit schilderij hangt in het rijksmuseum, terwijl er ook een van gogh museum is... Ach ik vond het best wel cool om deze een keer in het echt te zien !

















Wat wel leuk was, dat ik heel erg veel schilderijen herkende door geschiedenis. Zoals deze bijvoorbeeld.

















I amsterdam :)
Het rijksmuseum en de letters 'I Amsterdam'



















Ik vond het heel leuk in Amsterdam en het rijksmuseum.
Het is echt een aanrader, ook voor de mensen die niet van kunst houden !
x

P.s. Waaaat ? Heb je geen foto van de nachtwacht gemaakt ?
Natuurlijk wel :).

Alleen ik sta er vol op met mijn hoofd.
Dusja. Eigenlijk is de nachtwacht gewoon het bekendste schilderij, maar niet de grootste en vind ik niet de mooiste van het hele museum. Er zijn zoveel andere schilderijen die ook hele mooie details hebben. Natuurlijk is de nachtwacht mooi, heel mooi zelfs. Er bestaan alleen anderen, die niet zo bekend zijn, die mooier zijn. Mijn mening.

2 opmerkingen: